tobias-hartmann.net - IT Blog

Civilization 5: Patch 1.0.0.20 als Download erschienen

29. September 2010

2k Games hat einen neuen Patch für Civilization 5 veröffentlicht. Die Version 1.0.0.20 behebt unter anderem Fehler, die zu Abstürzen führen können. Der Patch wird automatisch per Steam-Download eingespielt.

Civilization 5: Patch 1.0.0.20
Für Civilization 5 ist ein weiterer Patch erschienen – die Version 1.0.0.20 wird wieder automatisch über Steam heruntergeladen. Das neue Update kümmert sich unter anderem um Abstürze sowie Bugs und löst nach eigenen Angaben die Probleme, die es beim Download und der Installation der Modding-Tools gab.

Release Notes (englisch):

-Modding – Installer and permissions fixes. Should address any remaining mod download and install issues.
-Full screen crash fix. Game will now restart in Windowed mode if it cannot find a suitable full-screen resolution on first start.
-Hall of Fame now records data correctly when using a Windows username with special characters.
-Deal expiration fixes.
-Fix for Puppet State production exploit.
-Misc crash fixes.

Civilization 5: Patch 1.0.0.17
Seit Freitag, dem 24. September steht Civilization 5 in den Regalen. Aktuell wird bereits per Steam automatisch ein Patch mit der Versionsnummer 1.0.0.17 eingespielt. Dieser behebt unter anderem ein Problem mit nichtkompatiblen Benutzernamen und drei weitere Fehler. Hier die englichen Patch-Notes aus dem 2k-Forum:

• Special character fix for Windows usernames: Users with non-english characters in their windows username would experience a game crash. This has been fixed, and a forthcoming fix will address an issue related to this where game victories are not recorded in the Hall of Fame.
• Default resolution fix for DX9: Some users who have non-standard or below the minimum specification resolutions crashed before starting. Now, the system will change to Windowed mode and start so it does not crash.
• AI city weighting: AI will not quite as freely offer up their cities when asking for peace.
• Gold per turn glitch: When agreeing to a deal for anything above 5 gold per turn in exchange for something else (like a luxury), the deal would always only pay 5 gold per turn, regardless of the amount proposed. This has been corrected.

Quelle: pcgh.de




Weitere Artikel